شناسهٔ خبر: 70930 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

با صدور پیام های جداگانه؛

احزاب درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند

آیت الله مهدوی کنی احزاب و تشکل های سیاسی(اصولگرا و اصلاح طلب) با صدور پیام های جداگانه درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش نماینده، حزب موتلفه اسلامی، حزب جبهه پایداری انقلاب اسلامی، حزب همبستگی و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور پیام های جداگانه درگذشت آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز را تسلیت گفتند.

متن حزب موتلفه بدین شرح است:

بسم اله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت آیت بزرگ خدا، مجتهد مجاهد فی سبیل اله فقیه عارف و روشن اندیش و عالم به زمان حضرت آیت الله مهدوی کنی ضایعه ای جبران ناپذیر است.

ایشان عالمی آینده نگر و ارزشگرا و واقع بین بود، مصداق بارز استقامت مکتبی و جهاد همه جانبه، در خط اصیل اسلام ناب نبوی و علوی و عاشورایی بود. در انقلاب اسلامی نقشی محوری داشت و در نظام جمهوری اسلامی پایگاهی معتبر  داشت   و مورد اعتماد ویژه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای و مراجع عظام تقلید و روحانیت اصیل و مردم شریف بود.

در مقاومت در برابر فشارهای رژیم طاغوت در زیر شکنجه های هولناک و سفاکانه ساواک و در برابر خطوط التقاط و انحراف و عافیت طلبی و دنیا دوستان اسطوره ای مثال زدنی بود. ثابت قدمی ایشان در حدی بود که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ما به آیت الله مهدوی ارادت داشتیم، داریم و خواهیم داشت.

خدمات او در جامعه روحانیت مبارز و در حوزه و دانشگاه و سیاست اسلام محور فراموش نا شدنی است.

حزب موتلفه اسلامی این ثلمه بزرگ را به محضر مبارک امام عصر(عج) و نایب الامام آیت الله العظمی خامنه ای و روحانیت اسلام و خبرگان امت و خانواده آن مرحوم و امت اسلام و همه یاران او تسلیت می گوید و علو درجات برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگان از خداوند بزرگ مسالت می نماید و همگان را به شرکت در مراسم تجلیل و تقدیر از خدمات خالصانه این آیت حق دعوت می نماید.

همچنین احمد حکیمی‌پور دبیر دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله مهدو‌ِی‌کنی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«العلما باقون مابقی الدهر»

عروج روح ملکوتی عالم ربّانی، فقیه بصیر و یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی(اعلی‌الله مقامه) را به ساحت قدسی ولی‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم ربانی، خاندان مکرّم و بازماندگان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان مسألت می‌نمایم.

حزب جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز با صدور پیامی درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اذامات العالم ثلم فی‌الاسلام ثلمة لا یسدها شیء

رحلت عالم ربانی، یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را به محضر امام عصر (عج)، امام‌ خامنه‌ای، ‌ مراجع تقلید و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم و برای بیت آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل خواستاریم.

حزب همبستگی ایران اسلامی هم به مناسبت درگذشت آیت الله در پی درگذشت رئیس مجلس خبرگان پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال فقیه عالیقدر، عالم مبارز، مجاهد نستوه و یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تاسف و تالم فراوان گردید. بدون شک فقدان آن اندیشمند فرزانه مصیبتی بزرگ برای انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

حزب همسبتگی ایران اسلامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران و اعضای بیت مکرم ایشان برای آن فقید سعید غفران الهی و برای دل‌بستگان آن مرحوم از خداوند منان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

 

نظر شما